Ako udržať prírastky po kúre ?

skladom

 

naša cena:
0,00 EUR (0,00 CZK)

Ako udržať prírastky po steroidovom cykle?

Myslím že odpoveď na túto otázku trápi mnohých, a to predovšetkým preto že do kúry sa investujú nemalé peniaze, podstúpi sa riziko možných zdravotných rizík a strata hmotnostných prírastkov vôbec nepridáva na celkovej ale predovšetkým na psychickej pohode. Udržateľnosť prírastkov ovplyvňuje mnoho faktorov a opäť aj veľkú rolu tu hraje genetika, bohužial. V nasledujúcich bodoch sa budem snažiť opísať najčastejšie chyby a spôsoby ako dané problémy riešiť.

1.Úplne najpodstatnejšia vec po každom cykle je PCT a práve často krát jej kvalita je odrazom udržateľnosti nadobudnutých svalových prírastkov zo steroidového cyklu. Mnohí PCT podceňujú a úroveň TST v tele ostáva po cykle na nízkej hladine a tým pádom sa všetka svalová hmota rýchlo stráca, čo je ale ešte horšie, často krát jedinec vyzerá ešte horšie z hľadiska kvality a množstva svalovej hmoty ako pred samotným steroidovým cyklom. Ideálne je naštartovať tvorbu vlastného TST v tele na vyššiu úroveň ako to bolo pred začiatkom cyklu. Cieľom je teda naštartovať tvorbu endogénneho TST čo najrýchlejšie aspoň na pôvodnú úroveň, ideálnejšie ale na ešte vyššiu úroveň.

-Po krátkych cykloch nie je nutné nasadzovať agresívnu PCT, samozrejme ale aj tam PCT musí byť
-Po dlhých cykloch je nutné nasadzovať HCG už na prelome konca kúry a začiatku PCT + ďalšie potrebné látky priamo v PCT. Určite sa mnohý opýtate, prečo práve HCG? Odpoveď je veľmi jednoduchá a poviem to veľmi laicky = HCG dokáže vytvoriť priestor v semenníkoch pre tvorbu TST, ktorý je veľmi potrebný práve v PCT, keďže priestor pre jeho tvorbu je po kúre obmedzený práve kvôli zmenšovaniu semenníkov. POZOR, pretože mnohí si povedia, mne HCG netreba, pretože mne sa semenníky nezmenšili, ale atrofia semenníkov nie je len vizuálny jav, na vonok sa to nemusí takmer vôbec nijak prejaviť, no skutočnosť je úplne iná. V podstate akonáhle v tele začína klesať hladina androgénov, hypotalamus veľmi rýchlo reaguje a začína produkovať hormón LH, no ak sú semenníky zmenšené, hormón LH nemá dostatočný priestor pre svoju aktivitu a tým pádom tu vzniká veľký problém, ktorému nepomôže ani tamoxifen, proviron, klomid či iné látky podobného charakteru. Z toho jasne vyplýva, že do PCT je ideálne nastúpiť s plnou veľkosťou semenníkov tak ako to bolo pred kúrou. Opäť tu platí staré známe pravidlo, že ideálne je užívať HCG už preventívne s cieľom zabrániť zmenšeniu semenníkov, pretože jeho užívanie v prípade ak už nastane atrofia semenníkov je opäť náročnejšie.
-Veľmi dôležitá informácia tiež je, že HCG sa ale nesmie užívať dlhodobo, pretože v prípade jeho dlhodobého užívania vo vysokých dávkach spôsobí znecitlivenie semenníkov na hormón LH a to by znamenalo už skutočný problém. Vzniká tu teda ďalšia otázka, čo je to dlhodobé užívanie, odpoveď je veľmi zložitá, pretože to bude závisieť od množstva faktorov, tomu sa ale budem venovať neskôr, v skratke len opíšem dve spôsoby užívani HCG s cieľom obmedziť zmenšenie semenníkov. Počas cyklu úplne postačuje 250 až 500iu každý tretí až štvrtý deň, postačuje začať užívať približne od 6-teho až 8-meho týždňa. Druhá možnosť je jeho užívanie tesne pred začiatkom PCT v dĺžke trvania 1-3 týždne a to systémom frontload nasledovne = prvá dávka 3000 až 5000 iu , druhá dávka 1500iu až 2500iu a tretia dávka 1000 až 1500 iu, dávkovanie s rozostupom 3 až 4 dni.

-Dalšou nasledujúcou látkou by mal byť klomid alebo tamoxifen, pretože tieto látky svojou činnosťou dráždia hypotalamus k zvýšeniu tvorby hormónu LH, narozdiel od HCG, ktoré len napodobnuje funkciu LH. Veľmi dôležité je vedieť, že súčasné užívanie Tamoxifenu a klomidu nevedie k synergetickému efektu, práve naopak, tamoxifen ako účinejšia látka obmedzuje účinky klomidu. Čo je ešte podstatné? Samozrejme že načasovanie začiatku PCT s týmito látkami, ktoré by sa mali začať užívať vtedy, keď hladina androgénov je už dosť nízka. Lepšie povedané, PCT je lepšie nasadiť neskôr ako skôr. Čím vyššie dávky AAS boli použíté, tým PCT by mala byť nasadená neskôr, čím nižšie dávky AAS boli nasadené, tým PCT by mala byť nasadená skôr.
-Pomerne novými látkami užívanými v PCT sú inhibítory aromatázy (letorzol, exemestán či anastrozol), a v podstate vďaka tomuto fóru sa dostali do povedomia mnohých, keďže ak sa pozriem spätne rok dva dozadu o nich takmer nikto nič nevedel a ani nepoužíval v PCT (až na pár výnimiek). No už za tak krátky čas sme sa dosť rýchlo adaptovali a tieto látky sú ďalším veľkým plus v PCT a je ich možné rôznym spôsobom kombinovať buď s tamoxifenom alebo klomid, o tom som už ale viac písal v jednotlivých profiloch.

-Asi kráľ kráľov v látkach užívaných v PCT je HMG, ide o skutočne veľmi účinnú látku, bohužiaľ ale málo užívanú, keďže je viac než len drahá, bohužiaľ. Ideálne je skombinovať ju s HCG sofistikovaným spôsobom tak ako som to už pár krat uviedol na fóre či v profiloch daných látok.

2.Ďalším málo rozoberaným faktom je tréning v PCT. Ideálne je cca 1-2 týždene po cykle dať úplnú pauzu od cvičenia, dôvod je jednoduchý. Miera katabolizmu začína pomaly stúpať, regenerácia klesá a tvorba vlastného TST je ešte stále nízka. Svalové prírastky sa ľahšie udržiavajú ak v tomto čase nie je svalstvo zaťažované. Pre tých, ktorí si nedokážu predstaviť dať po cykle prestávku od cvičenia na 1 až 2 týždne je tu možnosť znížiť intenzitu tréningov na minimum. Cvičiť s minimálnymi váhami a nasadiť len "udržiavací tréning", v žiadnom prípade nie tak intenzívne tréningy ako počas cyklu. Po tejto 1 až 2 týždňovej pauze je možné postupne zvyšovať intenzitu tréningu do maximálnej prípustnej miery, no určite nie tak ako v cykle.
-Takýmto spôsobom je možné vyhnúť sa aj zbytočným zraneniam, taktiež ale je to ďalší krok k lepšiemu udržiavaniu novej svalovej hmoty. Nedá mi ešte nespomenúť jeden fakt, kašlite na všetky tie super krásne tréningy písané v časopisoch, borci ktorí ich cvičia a poukazujú na to, ako málo im stačí aby rástli. Je to hlúposť, 90% úspechu v roli vzládnutia týchto tréningov hrajú predovšetkým množstva užívaných AAS a taktiež aj to, že títo borci žijú pre tréning a cvičenie je ich prácou + veľkú rolu tam hraje aj neskutočne dobrá genetika. My bežní "sypači" sme iná kategória a preto je potrebné tréning si prispôsobiť požiadavkám svojho tela a možností, zamerať sa predovšetkým na základné cviky a v nich rozvíjať svoju techniku a silu. Vôbec nie je potrebné navštevovať posilovňu každý deň a mať dvojhodinové tréningy, zamyslite sa nad tým a to nie je len moje vydranie, podobné vyjadrenia boli vyhlásené mnohými profesionálnymi kulturistami, ktorí ukočnili svoje profesionálne kariériy vrátane Arnolda, Doriana a podobne...
-Na kardio tréning v PCT by som zdaleka zabudol, pretože prinesie viac škody ako úžitku, miera katabolizmu v tomto období je tak vysoká, že práve kardio trénig dopomáha k ďalším stratám na svalovej hmote.


3.Veľmi podceňované je postupné vysádzanie AAS. Proces vysádzania a postupné znižovania dávok na konci cyklu je viac než dôležité. Tento proces by mal trvať správne niekoľko týždňov. Najprv by sa mali postupne znižovať dávky injekčných AAS a zároveň aj postupne vysadzovať a pokračovať kúru na orálnych AAS, ktoré je potrebné postupne tiež vysadiť znižovaním dávok. Tento proces je potrebné si dobre premyslieť a vedieť ako na to. Ale stojí to na zamyslenie a garantujem všetkým, že v prípade ak sa znižovanie dávok AAS na konci cyklu poriadne preracuje, dopad na úbytok svalovej hmoty po cykle nebude tak výrazný ako obyčajne. Toto vysádzanie zabezpečí peknú postupnú mieru úbytku androgénov v tele, čím sa postupne znižuje anabolický efekt, no tak či tak sa dlhodobo drží na vysokej úrovni ktorá zabráni katabolizmu, intenzita tréningov a regenerácia po tréningu síce už bude postupne klesať, no o to ľahší je potom prechod do PCT v tomto smere.

4.Predposledným faktorom je strava a spánok. Počas kúry si môžete dovoliť výkyvy v stravovaní či v spánku, to sa nebud etak podpisovať pod stratu svalov. No v čase PCT je strava ešte viac dôležitejšia ako v kúre, rovnako aj spánok, nie že by v cykle to boli zanedbateľné veci, ale v obdobie PCT je viac než citlivé na potrebný prísun bielkovín, sacharidov a tukov. Za každú chybu v tomto obodbí sa platí a to kruto. Učiť Vás všetkých o stravovacích návykoch je dúfam že bezpredmetné, keďže predpokladám, že ste už na dosť vysokej úrovni a ak nie, tak tu nemáš čo robiť !!!

5.Posledným faktorom je stále dookola obmieľaná genetika. Áno, bohužiaľ tak to je, genetika sa nezaprie a nepustí. Niekto môže prepracovať PCT do dokonalosti a dodržať všetky mnou spomenuté zásady, no napriek tomu neudrží toľko čo jeho kolega za predpokladu že zneužívali tie isté AAS v cykle v rovnakých dávkach. S dobrou genetikou sa už ale človek buď narodí alebo nie, no netreba strácať nádej a treba makať, študovať a učiť sa od skúsenejších, jednoducho povedané posúvať sa v pred a "predbehnúť mysľou svoju genetiku". Dúfam, že tento moj ďalší článok pomohol trošku k objasneniu často kladených a nezodpovedaných otázok a donúti Vás popremýšľať o tom, čo by ste ešte mohli urobíť lepším, pretože to nerobíte kvoli mne, ale kvôli sebe

 

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

NGI2Y2Vj