S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.


        

Alkohol počas kury

skladom

 

naša cena:
0,00 EUR (0,00 CZK)

-Predpokladám, že všetci máte zafixované, že užívanie AAS a popíjanie alkoholu neide dokopy. Nikdy som ale nikde neuvádzal dôvody, prečo by sa alkohol nemal piť. Stásle sa ale nájdu takí, ktorí počas užívania AAS radi popíjajú aj napriek tomu, že tým podporujú katabolické procesy a znižujú si syntézu bielkovín. Taktiež zbytočne zaťažujú pečeň, ktorá je zaťažovaná počas cyklu užívaním orálnych AAS. Je to všekto pravda ? Poďme sa ale pozrieť na podrobnosti.



Alkohol & Inzulínová rezistencia

Štúdie jasne dokazujú, že požívanie alkoholu zvyšuje citlivosť na inzulín ! Čo pre nás znamená efektívnejšie využitie živín vedúcich do svalu, čiže môžeme hovoriť o podpore svalového rastu. Samozrejme týmto nechcem povedať, že máte piť alkohol denno denne vo veľkom množstve, to určite nie, ale v prípade ak máte ísť na nejaký večierok, párty, oslavu, svadbu... nebojte sa dať si pár pohárikov, v prípade mierneho popíjania len podporíte využitie žívín pre svalovú hmotu počas nasledujúcich pár hodín (24-48 hodín).
-Inak spomeniem tu jednu zaujímavosť, to čo často krát hovorím a nedávno som to znovu spomínal v inej téme. Napr. štúdie na potkanoch jasne poukazujú na to, že požívanie alkoholu znižuje inzulínovu rezitenciu, čiže potkany sa stávajú menej cilivými na inzulín a ich glykemický índex stúpa ! Ale u ľudí je tento efekt presne opačný vo oboch smeroch. Je to len ďalší príklad toho, aká môže byť realita.


Alkohol & Tuk

Vo všeobecnosti prevláda v spoločnosti názor, že alkohol napomáha ukladaniu tuku. Pozrite sa ale na ľudí, ktorí dlhodobejšie konzumujú alkohol a predovšetkým ženy, sú tučné ? Pochybujem... A to aj napriek tomu, že alkohol je vysokokalorický. Ja myslím, že túto tému ani netreba ďalej rozoberať a všetci vieme, prečo dlhodobejší konzumenti sú chudí, pretože ich potreba príjmu potravy je banálna. Čo sa ale deje u občasných konzumentov? Bohužiaľ, môžeme veselo tvrdiť, že alkohol potláča oxidáciu tukov, inak povedané, potláča spaľovanie tukov, čiže tuk z potravy sa jednoduchšie dostáva to tukových buniek (všetko je to spôsobné skrz väčšej citlivosti na inzulín, ako som vyššie už spomínal). Často krát bohužiaľ na večierkoch, párty či iných akciách následne konzumujete čipsy, arašidy, pistácie a iné vysoko kalorické jedlá, ktoré bohužiaľ podporia tente efekt ešte vo väčšej miere ! Na druhej strane, v prípade príjmu "čistej" stravy, podporíte zase svalový rast, preto je opäť dôležité pre občasných konzumentov alkoholu vyhnúť sa práve "mastným" jedlám v daný večer na miesto tuk naberajúceho efektu si môžu podporiť svalový rast.



Alkohol & Rastový hormón

Asi už viete, že užívanie alkoholu znižuje hladinu TST u mužov, čo ľudí v cykle asi veľmi zaujímať nebude. Je to ale pravda? Museli by ste fakt konzumovať veľkéééééé množstvo alkoholu a TST po dobu cca 14-20 hodín po konzumácii bude znížený o cca 10 - 25 %. Čo je ale dôležitejšie, alkohol má silný vplyv na:
zníženie hladiny RH
zvýšenie hladiny kortizolu (o ccca 30 - 40 %)
-Miera požitého alkoholu ale musí byť výrazná a pohybovať sa nad hranicou cca 100 g. V prípade mierneho celovečerného popíjania s rozumom bude mať alkohol minimálny vplyv na kortizol alebo hladinu RH.


Alkohol & Syntéza bielkovín

Štúdie na ľudoch jasne preukazujú, že alkohol vo väčšej miere dokáže znižovať syntézu bielkovín, prečo? Pretože alkohol je jed a žalúdok bude využívať väčšinu žalúdočných štiav na trávanie alkoholu a nie na prijatú stravu. To je aj častý dôvod toho, že záver alkoholického večera končí pri pekných zvukoch na WC


Alkohol & Pečeň

Stará známe vec je, že alkohol má negatívny dopad na funkciu pečene, tá je už zaťažovaná často krát aj v cykle. Preto jeho konzumácia počas cyklu je len zbytočnou záťažou pečene. V prípade ak sa alkoholu nevyhnete, je potrebné v daný deň orálne AAS vynechať a ani po prebudení ich ešte neužívať, až nasledujúci deň pred spaním. Samozrejme opäť platbí pravdilo, že mierna konzumácia alkoholu nebude predstavovať žiadny problém.


ZÁVER

mierna konzumácia alkoholu zvyšuje inzulínovú rezistenciu, čo zvyšuje prísun potrebných živín do svalovej hmoty

mierna konzumácia alkoholu neznižuje ani hladinu TST, RH a nezvyšuje hladinu kortizolu

mierna konzumácia alkoholu bude mať minimálnyv vplyv na syntézu bielkovín

mierna konzumácia ma minimálny vplyv na lipolýzu

mierna konzmácia nebude mať až taký negatívny vplyv na zdravie pečene

 

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

ODE3O